woensdag 27 februari 2008

Cunningham goes Rubber



Ja ik weet het alweer een filmpje, maar dit is echt een filmpje dat zo goed overbrengt wat ik dit semester zou willen proberen te doen met mijn werk.
Toen ik een paar jaar geleden voor het eerst dit filmpje zag, kreeg ik alleen maar een ongemakkelijk gevoel, zo van wat is dat voor iets. Een soort van walging en onbegrip waren de eerste gevoelens die bij me opkwamen toen ik Rubber Johnny van Chris Cunningham zag.

Een ander filmpje dat dit gevoel ook ergens weergeeft is 'Windowlicker' van Aphex twin, die trouwens ook de 'muziek' verzorgden voor Rubber Johnny. De muziekvideo's van Aphex Twin zijn vaak wel een mooi voorbeeld van vervreemding.
Hier een link naar het filmpje (korte versie de lange duurt ongeveer tien minuten):

Geen opmerkingen: